< przejdź na stronę studia promocji Let's Rock

Blog o PR i marketingu małych i średnich firm >

Instagram jedynie dla nastolatków czy może również dla firm?

Instagram w naszym Studiu jest jednym z ulubionych narzędzi do komunikacji. Jego ogromna popularność sprawia jednak, że wielu z naszych klientów uważa się za ekspertów w temacie. Mitów na temat zasad publikowania jest wiele a samo podejście do platformy jest jest często nieprzychylne. Cytując jednego z naszych klientów “To miejsce dobre dla dziewczyn i chwalenia się samochodem.” Cóż… tak jest, ale po drugiej stronie leżą nieskończone możliwość dotarcia do grupy odbiorców na której nam zależy, zarówno w ujęciu lokalnym jak i globalnym.

Na co zwracać uwagę przy prowadzeniu swojego konta firmowego?

 

1. Jakość ma znaczenie! 

 

Powtarzaj to jak mantrę! W naszej pracy nad komunikacją firm klientów posługujemy się profesjonalnymi sesjami fotograficznymi. Często zdarza się jednak, że chcąc uchwycić chwilę robimy zdjęcia telefonem. Jaka jest więc recepta na właściwą jakość materiałów?

Podejście jest proste i wypracowane przez profesjonalnych fotografów. Rzadko kiedy zdarza się, że zdjęcie wygląda dobrze za pierwszym razem. Trzeba mieć do tego oko i cierpliwość. Dlatego warto poświęcić chwilę i je dopracować. Liczy się pomysł, perspektywa, aranżacja. Wystrzegaj się dodawania zdjęć zrobionych naprędce tylko po to aby “coś dodać” lub zdjęć mało ciekawych aby nie powiedzieć brzydkich.

Obecnie dostępnych jest wiele, darmowych i płatnych, narzędzi do tworzenia ciekawego contentu. Warto wymienić aplikacje: Mojo, Boomerang, Hyperlapse, Instasize, Fyuse, Snapseed, VSCO, ale jest ich znacznie więcej. Ich używanie nie jest skomplikowane ale wymaga chwili na opanowanie i warto ja poświęcić gdyż, o zgrozo, byliśmy świadkami fatalnych postów.

Pamiętaj, słabym zdjęciem nie przyciągniesz do uwagi i nie przekonasz do obserwowania profilu, do zainteresowania produktem. Zdjęcie takie nie pomoże Ci w kreowaniu profesjonalnego wizerunku. Szkoda więc czasu na tak niedbałe działania.

 

 

2. Czy wystarczy skopiować treści z Facebooka? 

 

Oba narzędzia są od siebie zupełnie różne. Warto więc wykorzystywać je w inny sposób. Przykładem może być tendencja do tworzenia obszernych tekstów jako podpis do zdjęcia. Przemożna chęć przekazania jak największej liczby treści fachowej. Charakter Instagrama jest inny. Całość sprowadza się do znanego powiedzenia – „obraz wart jest tysiąca słów”. Nie należy jednak zupełnie zaniechać opisów. Warto aby były one ciekawe, zwięzłe i okraszone odpowiednimi hashtagami.

 

 

3. # czyli to dżem z wiśni. 

 

Czym są hashtagi większość z nas wie. Tym, którzy wiedzą, ale trochę słabiej, podsuwam porównanie do etykiet na słoikach. Dżem z wiśni. Nasz post możemy w ten sam sposób “etykietować” aby ułatwić jego odnalezienie innym. Możemy oczywiście użyć wielu hashtagów do jednego zdjęcia: #dżem #dżemwiśniowy #domowydżem #domowydżembabuni #cherryjam #homemadejam

Sprytny communication specialist szukał będzie również hasztagów nie powiązanych bezpośrednio z samym dżemem, jego smakiem, czy faktem że jest domowy. Co więc możemy zrobić? Dodać hashtagi uzupełniające: #mniam #smaczne #pycha #jedzenie #yum #food #foodporn #tasty

Pamiętajmy jedynie, że dodawanie 50 hashtagów nie wygląda dobrze. Zalecamy dodawanie do 10 hasztagów.

 

 

4. Grunt by pojawiało się często? 

 

Można do tematu podejść w ten sposób lecz niemalże każda branża dostosowuje się do sezonów. Pojawiają się nowe usługi i produkty, część z usług lub produktów również jest sezonowa. Pamiętajmy, ze content powinien nawiązywać do oferty branży.

Zawsze warto działać z planem. Największą zaletą takiego działania jest oszczędność czasu na wymyślanie postów. Wena potrafi być ulotna a rzeczywistość często dodaje nam niespodziewanych obowiązków. Pośpiech często prowadzi do błędów bądź i bylejakości tekstów.

Morał jest jeden, stwórz Content Plan.

 

 

5. Mierz swój biznes i ustaw swoje konto na profesjonalne. 

 

Tu zasada jest prosta, warto analizować swoje konto i reakcje użytkowników. Aby uzyskać dostęp do narzędzi do tego potrzebnych wystarczy, że swoje konto ustawisz jako profesjonalne.

 

 

6. InstaStories, korzystaj z możliwości komunikacji tu i teraz. 

 

Ludzie kochają instastories. Fakt, że są one dostępne tylko przez 24 godziny motywuje odbiorców do częstego ich przeglądania. Niedawno zostały one również dodane do wyszukiwarki postów. Poprzez powiązanie konta z firmowym kontem na Facebooku będą one widoczne również dla użytkowników tej platformy. Instagram udostępnia kreowanie różnych typów interakcji w nich zawartych. Możesz zadawać pytania, robić ankiety, pozwolić innym zadawać pytania tobie. Warto uwzględnić to w swojej komunikacji.

 

 

7. Instagram jako platforma komunikacyjna z potencjalnym klientem. 

 

Podobnie jak na Facebooku, Instagram umożliwia nawiązywanie korespondencji pomiędzy potencjalnym klientem a firmą. W większości branży czasy gdy wystarczał telefon i mail już dawno przeminęły. W naszej pracy często spotykamy się z pytaniami odnośnie oferty, szczegółów promocji etc. gdy pracujemy z kontami klientów.

 

 

8. Kilka ciekawostek na koniec. 

 

  • – Łatwiej osiągnąć na Instagramie zasięg organiczny (100%) w przeciwieństwie do Facebooka (3%).
  • – Szybciej można podnieść widoczność i rozpoznawalność marki
  • – Według badań Konsumenci mediów społecznościowych są 40% bardziej skłonni wchodzić z markami w interakcję, jeśli udostępniają one grafiki.
  • – Na Świecie 500 mln plus Użytkownicy Instagrama są aktywni każdego dnia
  • – Warto wykorzystywać wszystkie możliwe kanały w celu pozyskania klienta.
  • – Średni czas na instagramie to około 28 minut dziennie!
  • – Bądź na bieżąco z trendami marketingowymi
  • – Instagram ma 58 razy większe zaangażowanie na obserwatora niż na Facebooku.
  • – 63% użytkowników loguje się przynajmniej raz dziennie!

 

 

#instagram

#PR

#SocialMedia

    Drogie Studio,

    Nazywam się
    i

    mój adres email to,

    mój telefon to,

    mam następującą wiadomość dla was: