BRANDING, czyli spójność komunikacji.
Czy zastanawiałeś się kiedyś nad schematem działania rozpoznawalności jednych marek i kompletnym jej brakiem u innych? Jaki jest powód, którym kierują się klienci wybierając produkt i pomijając inne? Wizerunek graficzny wynikający z identyfikacji wizualnej to element kluczowy podczas kształtowania relacji z klientem. Jest to czynnik kształtujący markę.
Visual Identity jest narzędziem kształtowania wizerunku marki w otoczeniu rynkowym. Pozwala ustalić zasady komunikacji, dzięki którym marka oraz jej przekaz jest czytelny, spójny, a przede wszystkim skuteczny. Podczas budowy identyfikacji branych jest pod uwagę wiele czynników: wartości firmy, jej charakter, tożsamość i wartości. Wypracowana komunikacja ma jedno zadanie – kształtować pozytywny wizerunek marki w świadomości odbiorców.
Co wpływa na dobrze zaprojektowaną identyfikację? Style graficzne, palety barw, kroje pisma, ikony, wzory, materiały zdjęciowe – wszystkie te składowe jeżeli stosowane konsekwentnie, zapewniają spójność naszych projektów. Zaczynając od wizytówek, a na stronach www kończąc.
Co zyskujesz?
Rozpoznawalność:
Zauważ, że największe marki ujednolicają całą komunikację. Jest to ukierunkowane na zwiększenie rozpoznawalności marki. Wyobraźcie sobie, że Coca Cola nagle zaczyna używać zielonego tła i pomarańczowego koloru logotypu. Prawdopodobnie nie rozpoznalibyście tej marki. Odbiorcy zaczynają kojarzyć Was z konkretnym stylem wizualnym. Wszystkie elementy Waszej komunikacji, czyli materiały drukowane, te umieszczane w internecie czy podczas targów i konferencji powinny korzystać z nieprzypadkowych rozwiązań graficznych. W ten sposób zdobywamy przewagę, gdyż nasi klienci już na pierwszy rzut oka są w stanie rozpoznać naszą markę i nie mylą jej z konkurencją.
Zaufanie:
Wasi odbiorcy widząc spójność materiałów budują przekonanie, że Wasza firma działa w sposób zorganizowany i konsekwentny. Spójny branding wymiernie wpływa na rozpoznawalność marki. Wasi klienci w mgnieniu oka wyłapują Wasze materiały i potrafią celnie je przyporządkować do marki. Wszystko to sprawia, że podczas prac nad identyfikacją powinniście skupić się na strategii, a następnie przełożyć określone cele na język wizualny.
Profesjonalizm:
Czy macie wśród znajomych osobę, która nieustannie zmienia zdanie? A czy zaufalibyście jej na tyle, aby zainwestować we wspólny biznes? No właśnie! Podobnie jest z markami. Jeżeli już na początku widać brak konsekwencji w prowadzeniu komunikacji, a każdy kolejny element wydaje się być przypadkowy i niedopasowany, to marka traci na tym wiarygodność, a co za tym idzie nie jest postrzegana jako profesjonalna. Bycie świetnym specjalistą nie wystarczy. Zanim partner biznesowy przekona się o naszej jakości, postrzegani jesteśmy przez pryzmat w jaki się komunikujemy.
Zainwestuj w spójny wizerunek.