Content jako marketing?

„Treść buduje relacje. Relacje budowane są na zaufaniu. Zaufanie jest motorem sprzedaży”. –Andrew Davis

 

Content jako marketing? 

 

Na pierwszy rzut oka brzmi to mało przejrzyście jednak za chwilę okaże się, że jest to nazwa opisująca, mniej lub bardziej, obecne działania komunikacyjne i reklamowe. Content marketing  to po prostu tworzenie i dystrybucja treści odpowiadających na potrzeby wybranych grup docelowych. Przekaz ten ma spełniać wymagane cele biznesowe oraz wizerunkowe danej marki. Samo hasło pojawiło się stosunkowo niedawno i jest związane z docenieniem roli wyszukiwarek, rozwoju serwisów społecznościowych oraz gigantyczny wzrost komunikacji online. 

Content marketingiem nazywamy planowanie, przygotowanie i dystrybuowanie określonego rodzaju treści. 

 

„Największy problem to wytworzenie reklamy, którą odbiorcy chcą oglądać. Takiej, która ich interesuje.”

 

Czy content marketing jest reklama? Content to całe środowisko komunikacji, wykorzystywane za pośrednictwem wielu mediów. Nie operuje na podstawie jednej reklamy, aczkolwiek reklama może wpisywać się w plan tych działań.

Działania content marketingu nie koniecznie muszą być nakierowane na uzyskanie lepszej pozycji w wyszukiwarce Google. Wiadomo, że wszystkie techniki mają na celu zwiększenie widoczności firmy na rynku. Content ma jednak zadanie wizerunkowe. Dlatego sam przekaz budowany jest na zasadzie opowieści wykraczającej poza zachwalanie jakości produktu i bardziej skupia się na przekazywaniu historii związanych z marką jak jej dzieje, charakter, cel czy chociażby ludzie ją budujący. Storytelling jako metoda narracji komunikacji jest elementem content marketingu. 

Trzecia dekada XXI wieku charakteryzuje się przeniesieniem większość działań związanych z komunikacją do sieci. Dlatego dla każdego brandu rola działań w sferze social mediów jest ogromna. Większość z nas ma konto na facebooku i sporadycznie dodaje kolejne treści na swój profil firmowy. Youtube, TickTock, LinkedIn czy nasz ulubiony Instagram to nieograniczone źródło możliwości. To nie branża  ogranicza nas  w działaniach w tych mediach a jedynie podejście i koncept. Takie działania można skutecznie prowadzić dla firmy sprzątającej na Instagramie, księgarni na Twitterze czy klubu muzycznego na Tick Tock’u. 

Czy content marketing ma przełożenie na sprzedaż?

Wprawdzie jego zadaniem jest zaciekawieniem marka ale nie jest to reklama per se. Jego działania mają zastosowanie w przypadku gdy poszukujesz informacji o problemie lub jego rozwiązaniach. Przykładem są kampanie Blendtec – producent blenderów, który od ponad dziesięciu lat tworzy serię filmów “Will it Blend?” lub “Kuchnia Lidla”. 

#contentmarketing

#marketingtreści

#content

#marketingkrakow






    • reklama

    • pr

    • projekty graficzne

    • www i app